woensdag 24 september 2014

10 Must-haves voor later

Als ik later groot ben... 

Nou ja, groot zal ik niet meer worden. Ik ben nu al een paar jaar 1,65 m lang en denk niet dat dat nog gaat veranderen. Maar ik word wel ieder jaar een jaartje ouder en word volgend jaar zelfs "volwassen". Ik droom graag over later en bedenk graag hoe ik er over 5 à 10 jaar bij zou lopen.

10. Om te beginnen een leuk huisje. Het liefst met een kleine achtertuin en als het even kan in Zeist of een soortgelijk stadje. Ik vind Zeist zó leuk! Het is niet zo groot en heeft echt de sfeer van een dorp, maar in de winkelstraat vindt je echt een hoop (leuke) winkels. En als je daar niet kan vinden wat je zoekt, pak je de fiets of bus en ben je in een paar minuten in Utrecht. Ideaal!
Ik zat aan zoiets te denken... wat vind je?


9. En dan een auto. Ik wil graag veel blijven fietsen naar bijvoorbeeld (tegen die tijd) de universiteit of naar m'n werk. Maar voor langere afstanden is een auto toch wel prettig. Mijn droomauto(otje) is een oude Fiat 500. Ja, zo'n lief klein rugzakje. Zo'n oude auto heeft natuurlijk wel veel onderhoud nodig, maar ik heb het geluk een vriend te hebben die Automotive Engineering studeert. Komt dat even goed uit ;).

8. Een inloopkast. Even eerlijk... welke vrouw wil dat nou niet?

7. Voor de computer nerd in mij: een goede vaste computer. Eentje die lekker snel is, veel geheugen heeft en een mooi, scherp beeldscherm. En dan daarbij een tablet met Windows 8 als besturingssysteem (bijvoorbeeld een Surface). Dan kan ik die tablet meenemen naar college of werk, lekker licht en klein en dan kan ik daarop gewoon teksten typen in Word of presentaties maken met PowerPoint.

6. Een mooie keuken. Dat vind ik heel belangrijk. Mooie keukens vind ik zo... eh.. mooi! Ik houd van bakken. Het liefst bak ik taarten, wat jullie waarschijnlijk ook terug zullen zien op m'n blog. Verder ben ik (nog) niet zo'n keukenprinses, maar ik vind het wel leuk om te koken.
Ik zie mezelf hier al menig taartje bakken!
5. Overal kandelaars en kaarsjes, omdat dat zo gezellig en romantisch staat.

4. Een abonnement op de sportschool. Nu heb ik daar het geld en de tijd niet voor, maar zodra ik er één in de buurt heb zou ik graag een abonnement willen. Ik zit op softbal, maar ik weet niet wat ik over 5 à 10 jaar doe en bewegen is natuurlijk heel belangrijk!

3. Over abonnementen gesproken: Spotify en Netflix. Spotify heb ik nu ook en dat vind ik echt ideaal. Bijna alle nummers zijn te vinden en je kunt er ook nieuwe artiesten ontdekken. Je maakt een afspeellijst, je "download" hem in de app (het heet downloaden, maar de nummers komen niet echt op je telefoon te staan), en je kunt je muziek offline luisteren. Online luisteren kan altijd, maar kost internet. Ik raad je aan het downloaden te doen als je wifi hebt, want dat kost erg veel mb. Streamen (online luisteren) kost daarentegen vrij weinig mb.
Netflix lijkt me ook heerlijk. Lekker hele dagen no-life series achter elkaar kijken. Zie je me al languit liggen in m'n huisje met mooie keuken, inloopkast en Fiatje voor de deur?

2. Een open haard. Oók zo romantisch. We hebben nu thuis ook een houtkacheltje en niets is zo lekker als wanneer je helemaal doorweekt van regen en sneeuw thuiskomt en je je kan opwarmen voor het kacheltje. Het staat en knettert ook zo gezellig. En als me dat niet lukt, dan koop ik later bij de blokker een dvd van een een open haard net zoals mijn oma heeft.


1. Ja en op nummer 1 staat dan een leuke partner, maar ik hoop dat ik die al gevonden heb!


Wat mis jij in dit rijtje? Wat vindt jij een echte must-have of must-do voor later?

0 reacties:

Een reactie posten

 

braveblackbird Copyright © 2014 Powered by Blogger